Wednesday, 4 April 2012

Kasih sayang seorang ibu.



“ Mak mntak maaf ye sebab susahkan anak-anak mak.. kesian mak tengok anak-anak mak yang bekerja tapi takde seutas gelang, rantai atau sebentuk cincin emas pun kat badan anak-anak mak.. mak mntak maaf ye sebab bebankan anak-anak mak dengan kehidupan yang susah ni..” saya melihat dimata mak bergenang airmata.. tersentuh hati ni bila mendengar keluhan dari mak. Sesungguhnya, kami tidak mengharapkan itu semua mak, kami hanya berharap redha dan berkat dari Allah atas rezeki yang kami dapat.. kami ikhlas menolong mak ayah dan keluarga kita. Biarlah Allah yang membalasnya, sebab rezeki yang kita dapat ini adalah dari Allah. Kami cuma harapkan mak dan ayah mendoakan kejayaan dan kebahagiaan untuk kami baik didunia mahupun diakhirat nanti.. restuilah kehidupan kami semua, kami tidak ingin kehilangan restu dan doa dari mak dan ayah. Tanpa mak dan ayah siapalah kami. Sekarang, tiba masa untuk kami membalas semua jasa mak dan ayah yang telah membesarkan kami selama ini.. “ mak..k.ngah nak bagi mak kemewahan macam anak orang lain k.ngah tak mampu lagi, terima la pemberian k.ngah yang seberapa ini ye, jika nak dibandingkan dengan segala pengorbanan yang mak dan ayah berikan pada k.ngah selama ini memang tak terbalas.. mak banyak berkorban untuk besarkan k.ngah adik-beradik.. k.ngah terhutang budi kat mak dan ayah.. k.ngah sentiasa mendoakan kesejahteraan untuk mak dan ayah.. maafkan k.ngah kalau ada buat mak dan ayah bersedih kerana perangai k.ngah ni ye.. k.ngah sayang mak dan ayah sangat-sangat.. restu dan redhailah kehidupan k.ngah adik-beradik. 

Ya Allah..
ampunkan segala dosa kedua ibu bapaku..
sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangi ku..
rahmatilah kehidupan mereka.. sejahterakan kehidupan mereka didunia dan akhirat..
amin..

sesungguhnya hamba Mu ini bersyukur dikurniakan ibu bapa seperti mereka..
terima kasih ya Allah dengan rahmat dan kasih sayang Mu ini dapat juga hamba Mu ini berbakti kepada kedua orang tuaku ini..





No comments:

Post a Comment